Köpvillkor & FAQ

ORDER, FAKTURA OCH LEVERANSFRÅGOR:

-Hur gör jag för att ändra min order?
Orderändringar kan endast göras på beställningar som ännu inte packats. Maila omgående till 
kundtjanst@bobbyoduncu.se om du önskar ändra din order. Vi kan dock inte garantera ändringar då ordern kan vara packad eller till och med skickad.

-Jag har fått produkterna, men ingen faktura?
I ditt paket ligger endast en följesedel. Fakturan skickas via e-post, från Klarna AB. Vid delbetalning skickas den första betalavin ut i mitten på nästkommande månad. 

-Var är mina produkter?
Vi använder vanligtvis leveransformen ”varubrev via Postnord”, vilket betyder att det levereras till din brevlåda. Du kan även ange att det är ok med att leverera vid din dörr, om leveransen inte går ned i din brevlåda. Detta ska du ange vid beställningen.
Brevbäraren lämnar paketet till närmsta postombud om han anser att försändelsen är för stor för din brevlåda/ brevinkast. Saknar du ditt paket, eller avisering om att det finns för uthämtning, så rekommenderar vi att du hör dig för hos ditt ombud. Du måste själva hämta dina produkter hos ombudet, om brevbäraren har tvingats lämna dem där.

-Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Du kommer debiteras en avgift om du inte hämtar ut dina beställningar, som har hamnat hos ett ombud eller av annan anledning kräver uthämtning. För närvarande är kostnaden 250 sek som du debiteras som ska täcka alla omkostnader som ett icke-uthämtat paket medför.


-Hur får jag fraktfritt?

För att slippa fraktkostnad måste värdet av dina produkter överstiga 300 kr, annars utgår frakt om 49 kr. 

-När får jag mitt paket?
Beställningar som görs innan 14:00 skickas vanligtvis samma dag och kommer fram till dig inom 1-2 dagar.

-Jag har en rabattkod, med ser inte vart jag ska skriva in den?
När du lagt dina varor i kundkorgen, så får du trycka på kundkorgen uppe i högra hörnet och sedan trycka på ”Visa kundkorg”. Där får du upp en lista på produkterna du lagt i din kundkorg, och precis under denna lista längst till vänster så finns det en ruta som står ”Rabattkod”. Där i fyller du i rabattkoden och trycker sedan på ”Använd rabattkod” – så går rabatten in och du kan slutföra din beställning.

 

EFTER LEVERANS FRÅGOR:

-Vad gör jag om jag erhållit en trasig försändelse?
Har ditt paket fått en transportskada är det viktigt att du behåller allt emballage och innehåll, så att vi vid behov kan besiktiga det. Anmäl detta tillsammans med bilder direkt till på
kundtjanst@bobbyoduncu.se. Vi kommer att kontakta dig via mail för vidare hantering av ärendet.

-Vad gör jag om det saknas produkter i mitt paket?
Kontakta oss på
kundtjanst@bobbyoduncu.se med ditt ordernummer samt vad som saknas.

-Vad gör jag om jag fått fel produkter?
Kontakta oss på
kundtjanst@bobbyoduncu.se med ditt ordernummer så ser vi till att skicka rätt produkt till dig, med en retusedel så att du kan returnera det som skickades fel. Viktigt att du inte öppnar eller använder produkten som du fått fel.

–Jag har beställt men har inte fått någon orderbekräftelse?
Ibland hamnar orderbekräftelsen i skräpposten, kika där! Hittar du den ändå inte så kan du maila oss på
kunstjanst@bobbyoduncu.se så kan vi dubbelkolla så att din order gick igenom.

-Jag vill returnera mina produkter, hur gör jag?
Svar: Enligt distansavtalslagen har du 14 dagar på dig från det att du mottagit produkten att låta oss veta detta. Önskar du att göra en retur hör du av dig till
kundtjanst@bobbyoduncu.se. För att din retur ska godkännas måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På så sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en fräsch, oanvänd produkt.
Efter att du meddelat oss om att du vill göra en retur har du 14 dagar på dig att returnera varan enligt lagen om distansavtal. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi att återbetala dig inom 14 dagar med samma betalsätt som köpet gjordes med.
Observera att eventuella avgifter såsom exempelvis frakt- och fakturaavgift ej återbetalas samt att du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera därför väl.
Din retur skickar du till denna adress:
Bobby Oduncy Hair Care
C/O Katsumi AB
E A Rosengrens gata 7
421 31 Västra Frölunda

 

PRODUKTFRÅGOR:
-Fungerar produkterna för lockigt hår?
Ja! Våra produkter är framtagna för att passa de flesta hårtyper, och brukar fungera väldigt bra med lockiga hår då våra produkter är vårdande, reparerande, fuktgivande och skonsamma.

-Är produkterna färgbevarande?
Ja, alla våra produkter är färgbevarande och fungerar utmärkt både för färgat och blekt hår!

-Jag har känslig och torr hårbotten, kan jag använda era produkter?
Det är individuellt vad som fungerar, däremot är våra produkter specifikt framtagna för att lindra en känslig hårbotten, samt förebygga mjäll och torr hårbotten.

-Har ni några parfymfria produkter?
I dagsläget har vi inga parfymfria produkter.

-Räcker balsamsprayen som värmeskydd eller behöver jag komplettera med något annat värmeskydd?
Vår balsamspray är en 2-i-1 produkt som är både balsamspray och värmeskydd, och värmeskyddet i vår balsamspray räcker samt skyddar upp till 230 C. Du behöver med andra ord inte komplettera med fler värmeskydd!

-Jag har väldigt torrt och slitet hår, passar era produkter mig?
Våra produkter är framtagna för att skydda, vårda och återfukta torrt och slitet hår, så ja – våra produkter passar med största sannolikhet ditt hår! Vi har använt oss av ingredienser av högsta kvalité och ingredienser som verkar vårdande, reparerande och återfuktande. Produkterna är av salongskvalité och har över 30 års frisörerfarenhet bakom sig.

-Jag vill komma i kontakt med Bobbys salong, är det er jag kontaktar då?
Vi är Bobby Oduncu Sweden hårprodukter och är inte kopplade till salongen, vill du komma i kontakt med salongen så får du maila till
info@bobbyoduncu.se.

ÖVRIGT:
-Hur blir jag medlem i kundklubben för att ta del av erbjudanden och nyheter?
Längst ned på vår hemsida så finns en ruta, där fyller du i din mailadress och trycker på knappen ”Prenumerera”.

Fungerar inte det så kan du alltid maila till kundtjanst@bobbyoduncu.se så hjälper vi dig.

-Jag har mailat er kundtjänst men inte fått svar, hur lång tid behöver jag vänta?
Vi har som mål att svara alla i kundtjänst inom 24 timmar – men oftast snabbare än så. Skulle du mot all förmodan inte få något svar och mer än 24 timmar gått, så kan du alltid prova att skicka ditt mail igen för att säkerställa så att det kom fram ordentligt.

-Problem med inloggning?
Du kan alltid beställa ett nytt lösenord genom att klicka på Logga in och under Glömt lösenord finns ”Återställ lösenord”. Klicka där och fyll i din e-postadress så kommer ett mail med nya inloggningsuppgifter att skickas till dig.

-Hur avregistrerar jag nyhetsbreven/ sms-utskicken?
Klicka på den länk som finns längst ned på nyhetsbreven som du får, så avregistreras du.