Alexander Shirpey a.k.a Stålmannen

Och sÃ¥ var det dags….  Man kanske ska börja väldigt formellt sÃ¥ man fÃ¥r det ur världen. TrÃ¥kigt: JA Nödvändigt: KANSKE…. but here we go.

..

Jag heter Alexander Siamak Shirpey, föddes den 5e mars 1986 pÃ¥ Danderyds sjukhus. Har 2 underbara föräldrar och 2 smÃ¥systrar som jag älskar mer än allt annat pÃ¥ denna jord ! Född och uppvuxen i Täby.. men numera stolt Vasastan-bo !  Jag jobbar som Personlig Tränare pÃ¥ SATS Odenplan, samt studerar till gymnasielärare i Samhällskunskap och Idrott. Bra att ha backups om allt i livet gÃ¥r Ã¥t helvete vet ni ! Mamma blir glad ocksÃ¥…haha.. Jag modellar även en del.. och det var pÃ¥ en visning för 5 Ã¥r sedan som jag träffade Bobby för första gÃ¥ngen. Och här är vi nu… väldigt lika jag och Bobby.. vi tänker likadant.. och är nog bÃ¥da lika godhjärtade !  Kort och Gott… säg till om ni vill veta nÃ¥got mer 🙂

..

Jag börjar min bloggkarriär med nÃ¥got safe.. nÃ¥got jag kan ! TRÃ?NING !!  jag bygger upp en solid blogg-grund sÃ¥ att ni inte undrar vad fan jag hÃ¥ller pÃ¥ med när jag i andra inlägg framöver kanske flummar om helt andra saker som inte alls känns som lika säkra kort !  haha 🙂

..

Kära läsare. När man jobbar som Personlig Tränare så stöter man på alla olika typer av människor. Folk som vill gå ner i vikt, folk som vill gå upp i vikt, folk som vill bygga muskler och folk som vill ha mindre muskler ! Det allra vanligaste är dock tjejer (självklart påverkade av media med tillhörande modellnormer) som vill få en tightare och hårdare kropp ! Känner du dig träffad så ska du fortsätta läsa detta ! Men viktigt att veta innan du fortsätter är att: Då jag skriver i form av personlig tränare så skiter jag fullständigt i att ta upp debatten om utseendefixering och om hur media påverkar unga flickor att hata sina egna kroppar och svälta sig själva i jakten på den perfekta kroppen. Det är i sig en viktig debatt, men inget jag tar upp här. Jag kommer tvärtom skriva om hur du faktiskt kan påverka din kropps form och figur. Men kom ihåg, vi har alla olika gener och vi kan inte alla se ut på samma sätt ! Det är ju skönt att vi alla ser olika ut, världen skulle vara bra tråkig annars !

..

Till textens huvudsyfte ! Nedan följer lite enkla tips angående kost och träning till er tjejer (och killar) som vill få en slankare och hårdare kropp !

..

På gymmet så är det optimalt att kombinera styrketräning med konditionsträning. Du kan köra 30 min styrketräning följt av 30 minuter på löpbandet ! Gärna minst 3 ggr/veckan. Till er tjejer som är rädda för styrketräningen och tror att ni kommer bli för stora, tro mig, det tar lång tid av extrem tuff och tung träning innan man får gladiatormuskler. Styrketräningen är tvärtom riktigt bra för er om ni vill bli hårda, då muskler äter fett ! När ni styrketränar, försök ligga på 15 repetitioner, alltså att ni klarar att lyfta vikten minst 15 ggr. Och söla inte från maskin till maskin och från vikt till vikt, utan håll ett högt tempo och vila pyttelite mellan övningarna. Vi vill hålla uppe pulsen och svettas under tiden vi styrketränar ! Träningen blir mer effektiv/jobbig och vi sparar tid. Avsluta sedan med 30 minuter på löpbandet. När du springer så behöver du inte göra det i full fart. Men håll ett lätt ansträngande tempo i 30 minuter så ska det nog bli bra ! Gör detta alltså minst 3 ggr/veckan

Alla har ju inte dem ekonomiska förutsättningarna att träna på gym. Men träningen kan du sköta även utan gym ! Om man söker �Home training� på youtube.com så kommer man få upp en massa videoklipp med olika hemmaövningar som är hur grymma som helst !

..

När det gäller maten så kan vi börja med dem självklara men ack så svåra problemen. SKIPPA all skit såsom godis, chips och pommes (du vet vad jag menar). Och om ni nu måste äta godis, så gör som vi var tvungna när vi var barn. Bara godis på lördagar, så sköter vi oss iallafall 6 dagar av 7. Och tro mig, godiset blir så mycket godare och du uppskattar det extremt mycket mer om du bara äter det 1 gång i veckan !

..

Men ät nu inte ihjäl dig på godis den dagen ! hahah.. (ser det framför mig)

..

När det gäller dina portioner så borde du äta fler mål per dag, fast med lite på tallriken. Istället för 3 STORA mål, så käkar du minst 5 små mål spritt över dagen. Samtliga mål ska innehålla proteiner såsom t.ex  Keso, Fisk eller Kycklingfilee. Kombinera detta med sallad. �t bara PYTTELITE kolhydrater såsom Pasta, Ris och Potatis. Och orkar man nu inte med matlådor för 5 mål över dagen, så är ett alternativ att 3 av målen är �vanlig mat� och de andra 2 mellanmålen är proteindrinkar. Proteinpulver kan ni köpa i nästan varje hälsokostbutik.

..

Och en grymt VIKTIG detalj � �t aldrig tills du är proppmätt, utan tills du inte längre är hungrig. Förstår ni skillnaden !? Det är stor skillnad på att inte vara hungrig längre, och på att vara fullproppad och mätt !

..

Sååååå….Skönt att ha detta avklarat, gäsbloggar jag i fortsättningen sÃ¥ kommer det inte alltid handla om träning. Träning är viktigt, men det är ocksÃ¥ familj, vänner, närhet, uppskattning och kärlek.

..

Dagens Superman-Slag : till alla haters där ute som inte kan glädjas med andra… er negativa anda… erat destruktiva beteende… makes me sick

..

Dagens känlsa: http://www.youtube.com/watch?v=AikxfjJ7VEU

..

Avslutar detta inlägg med ett citat från Moder Teresa:

”Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än efter bröd” …..  I den andan vill jag tacka Bobby för att du finns och har ett sÃ¥ stort hjärta !

Fred och Kärlek  / Alexander Shirpey

24 tankar om “Alexander Shirpey a.k.a Stålmannen

  1. serena says:

    WOW!
    riktigt bra skrivit 🙂 det gav en inspiration och jag blev riktigt motiverad! Kanonkul att du kommer gästblogga lite då & då och bobby verkar vara en fantastisk männsika av det kan läsa på bloggen 🙂

  2. LIIISA :) says:

    Hej bobby 🙂
    Vill först säga att jag gillar din blogg, läser den ofta 🙂

    Jag är och hälsar på vänner i stockholm och var idag i stan och kollade runt lite, och när jag skulle åka hem såg jag dig stå bakom mig i rulltrappan till tbanan.. detta var på odenplan! Ville mest bara säga att jag blev chockad när jag kollade bak och där stod du 🙂 Det var kul och jag ångrade att jag inte sa hej eller något 🙂

  3. Lina says:

    Jag har skippat kolhydrater sedan i juni månad (förutom frukosten då jag brukar äta yoghurt och musli) men det har fortfarande inte hänt något med min vikt! Jag rör inte på mig så mycket, men äter dock bara 1 litet mål om dagen (grönsaker och kött eller fisk) + frukosten. Vad kan man mer göra för att försöka gå ner i vikt. Väger idag 57 men skulle vilja gå ner 5-6 kilon.
    Snälla ge mig ett tips ! Ã?r jätte tacksam för svar 🙂
    Kram Lina

  4. Natalia says:

    Hej Bobby!

    Jag undrar vad du använder på läpparna? det ser alltid så himla fräscha och mjuka ut.. ser faktiskt ut som att du bombat de med läppbalsam, men det tror jag inte 🙂 Vore tacksam om du sade det..

    Må gott! Mvh Natalia

  5. Beundrarinna till ALEX says:

    hur ska man träna om man börjar känna av både rygg/axlar?….jobbar som frisör, o börjar känna av både rygg nacke & axlar…några tips??…

    PS: ta detta som en komplimang!..men du är ett sexobejkt!..*LER*

    //Kisses from me

  6. Gunnar says:

    Den här killen är ju väldigt snyggare än old Bob’s.

    Han ska ha egen blogg och så kan ju den här läggas ner.

    Ska bli kul när killen kommer ut & börjar spela…

    Stockholm’s klart snyggaste kille.

    Bobs, du får fokusera på din salong istället.

  7. Ana says:

    Bra skrivet =).
    Jag har en fråga till Alex kan man fortfarande äta vad man vill och ha en fin kropp?
    Jag har tränat i många år och när jag hade muskler som mest var när jag åt exakt vad jag ville men samtidigt nyttigt fast större portioner?
    Jag har provat det sistnämnda med kyckling, keso, kessela ja allt som är bara nyttigt och skippat godis och så vidare men då blir jag mer hungrig.
    Jag vet om man tränar mycket så måste man äta mycket för att kroppen behöver det. Fast vad tror du mer på ngn slags nyttig diet eller att man äter vad man vill?

  8. Ana says:

    hej bobby. Gör laserbehanlingen ont när man tar bort hår? min kille vill göra den för att han är trött på att vaxa han tycker att det gör jätte ont.

    kramis

  9. Din milf says:

    Hej Lammkött!

    Fasen va kul att du börjat(plugga höll jag på att säga!) blogga! Inte för att jag normalt läser en enda blogg, men här kan ju vara vettigt att läsa lite då och då så jag inte tappar bort mina egna PT-kunskaper!

    Take care & keep on shining handsome!

    //U.

  10. Mathilda says:

    Bobby ja måste säga att du gjorde helt rätt i att låta din vän träda in som gästbloggare här, karln är inte bara väldigt vacker att se på han är dessutom väldigt duktig på att föra sig verbalt och få dessa formuleringar att bli kanon här. Tack för ett bra inlägg!

  11. Nina says:

    GE MIG ALEX! Gosh. Het snubbe! Be honom skaffa en egen blogg.

    Din blogg är för övrigt väldigt bra. Jag gillar att du är så pass ärlig som du är. Grymt Bobby!

    Hoppas allt går bra med salongen.
    puss

  12. Eb says:

    Alex känns liksom hur ska jag säga det..liiiite för bra för att vara sann;)…Verka har lika fin insida som utsida och det går ju bara inte att ogilla…jag är impad!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.