Senaste intervjun med mig för finest.se

Här kan ni se intervjun www.finest.se  gjorde med mig för en vecka sen och självklart var det min fina vän Alexander Erwik som gjorde det…. Hoppas ni gillar den!?!, självklart fÃ¥r ni kommentera nÃ¥t kysssssss

Bobby Oduncu; ´Kändisarna köar för att fÃ¥ en tid’

För att få en tid hos kändisfrisören Bobby Oduncu på Drottninggatan 81 får du räkna med att vara ute i god tid. Närmare bestämt fem veckor. Kön till kändisarnas favoritfrisör är lång, men visst görs det undantag. För finest.se berättar Bobby Oduncu om vilka kändisar som har för vanan att komma in samma dag, vilken bloggerska som tjejer helst vill se ut som idag och naturligtvis pratade vi en del om den egna hårvårdsserien som frisören satt sitt namn på.

2009-11-18, 12:00

Reporter: Alexander Erwik

Hur började ideén med det egna skönhetsmärket?
Iden har funnits i flera år. Jag har fått flera förslag genom åren på att vara ansiktet utåt för några märken. Nu vill jag inte gå in på exakt vilka märken det handlar om men det har varit ganska stora företag. Jag har konsekvent sagt nej till såna erbjudanden för att jag hela tiden velat lansera mitt egna märke. Det är därför jag har väntat. Sen kom jag av en händelse i kontakt med Michael och några kemister för 1,5 år sedan och det var då som allt började på riktigt.

Hur kommer det sig att det tagit så lång tid?
Det tar tid innan man kommer fram till rätt produkt. De senaste 6 månaderna har jag testat kanske 30 produkter. Det tog lång tid innan jag blev riktigt nöjd. Det är ju en frisörprodukt vi siktat på. Min vision har också varit att alla ska ha råd att köpa produkten. Men utan att vi tummar på kvalitén. Jag skulle säga att mina produkter håller en väldigt hög standard mot vad man faktiskt betalar för den. Nu kostar mina produkter 65 kronor men den håller lika hög klass som en produkt som kostar 200 kronor och uppåt.

Er slogan är att man ska fÃ¥ samma resultat som när man gÃ¥r till frisören. Det lÃ¥ter nästan för bra för att vara sant…
Nu krävs det ju såklart lite teknik, att man kan föna och kan styla någorlunda. Produkterna gör inte hela grejen. Men det är därför jag gjorde en turné i samband med lanseringen. Då hade vi med oss Isabella som är ansiktet utåt för produkterna så att vi kunde visa hur man använder produkterna på bästa sätt. Vi var fyra frisörer som visade enkel teknik som alla kan använda sig av hemma. Ibland var det flera hundra personer om dagen som kom förbi. Flera gånger i veckan ger jag också tips på min blogg om hur man bäst sköter sitt hår.

Bobby Oduncu; ´Kändisarna köar för att fÃ¥ en tid’

För att få en tid hos kändisfrisören Bobby Oduncu på Drottninggatan 81 får du räkna med att vara ute i god tid. Närmare bestämt fem veckor. Kön till kändisarnas favoritfrisör är lång, men visst görs det undantag. För finest.se berättar Bobby Oduncu om vilka kändisar som har för vanan att komma in samma dag, vilken bloggerska som tjejer helst vill se ut som idag och naturligtvis pratade vi en del om den egna hårvårdsserien som frisören satt sitt namn på.

2009-11-18, 12:00

Reporter: Alexander Erwik

Hur började ideén med det egna skönhetsmärket?
Iden har funnits i flera år. Jag har fått flera förslag genom åren på att vara ansiktet utåt för några märken. Nu vill jag inte gå in på exakt vilka märken det handlar om men det har varit ganska stora företag. Jag har konsekvent sagt nej till såna erbjudanden för att jag hela tiden velat lansera mitt egna märke. Det är därför jag har väntat. Sen kom jag av en händelse i kontakt med Michael och några kemister för 1,5 år sedan och det var då som allt började på riktigt.

Hur kommer det sig att det tagit så lång tid?
Det tar tid innan man kommer fram till rätt produkt. De senaste 6 månaderna har jag testat kanske 30 produkter. Det tog lång tid innan jag blev riktigt nöjd. Det är ju en frisörprodukt vi siktat på. Min vision har också varit att alla ska ha råd att köpa produkten. Men utan att vi tummar på kvalitén. Jag skulle säga att mina produkter håller en väldigt hög standard mot vad man faktiskt betalar för den. Nu kostar mina produkter 65 kronor men den håller lika hög klass som en produkt som kostar 200 kronor och uppåt.

Er slogan är att man ska fÃ¥ samma resultat som när man gÃ¥r till frisören. Det lÃ¥ter nästan för bra för att vara sant…
Nu krävs det ju såklart lite teknik, att man kan föna och kan styla någorlunda. Produkterna gör inte hela grejen. Men det är därför jag gjorde en turné i samband med lanseringen. Då hade vi med oss Isabella som är ansiktet utåt för produkterna så att vi kunde visa hur man använder produkterna på bästa sätt. Vi var fyra frisörer som visade enkel teknik som alla kan använda sig av hemma. Ibland var det flera hundra personer om dagen som kom förbi. Flera gånger i veckan ger jag också tips på min blogg om hur man bäst sköter sitt hår.

(forts.nästa sida)

Ni valde ju en helt okänd tjej som reklampelare, hade det inte fått större genomslagskraft att låta någon av dina kända väninnor vara reklampelare?
Från början så funderade vi på att använda en känd person, både Peyre och Kenza var på tal. Sen gick jag runt till olika agenturer och hade castings. Så vi funderade på många olika lösningar. Till slut så bestämde jag mig för att jag inte vill att produkten skulle förknippas med ett känt ansikte utan ett ansikte som är helt nytt. Men som ingen skulle glömma. Isabella ser väldigt speciell ut men har sitt utseende till trots aldrig modellat tidigare. Det här är det första modelljobbet hon har men troligtvis inte det sista. Däremot så skapar det en väldigt unik känsla kring produkten. Hon kommer vara mitt ansikte uttåt i flera år framöver.

Du har ju satt ditt namn på det mesta vid det här laget, salongerna, skolan och nu ett eget hårvårdsmärke. Vad blir nästa steg?
En egen doft. För killar och tjejer.

Hur skulle den lukta?
Sex. Nej, nu satte du kaffet i halsen. Skämt åsido, jag tycker själv att jag har väldigt bra smak när det gäller dofter. Jag skulle söka inspiration i de dofter jag själv gillar att använda. Det viktigaste är att man ska känna lukten och vilja ha mer. (skratt)

Ni valde ju en helt okänd tjej som reklampelare, hade det inte fått större genomslagskraft att låta någon av dina kända väninnor vara reklampelare?
Från början så funderade vi på att använda en känd person, både Peyre och Kenza var på tal. Sen gick jag runt till olika agenturer och hade castings. Så vi funderade på många olika lösningar. Till slut så bestämde jag mig för att jag inte vill att produkten skulle förknippas med ett känt ansikte utan ett ansikte som är helt nytt. Men som ingen skulle glömma. Isabella ser väldigt speciell ut men har sitt utseende till trots aldrig modellat tidigare. Det här är det första modelljobbet hon har men troligtvis inte det sista. Däremot så skapar det en väldigt unik känsla kring produkten. Hon kommer vara mitt ansikte uttåt i flera år framöver.

Du har ju satt ditt namn på det mesta vid det här laget, salongerna, skolan och nu ett eget hårvårdsmärke. Vad blir nästa steg?
En egen doft. För killar och tjejer.

Hur skulle den lukta?
Sex. Nej, nu satte du kaffet i halsen. Skämt åsido, jag tycker själv att jag har väldigt bra smak när det gäller dofter. Jag skulle söka inspiration i de dofter jag själv gillar att använda. Det viktigaste är att man ska känna lukten och vilja ha mer. (skratt)

(forts.nästa sida)

Du har ju klippt många kändisar genom åren, kommer du ihåg den första du klippte?
Den första jag klippte var Hannah Graaf 1998. Innan hon och Magdalena blev kända som systrarna Graaf. Den första jag stylade var Alice Timander. Först hade jag ingen aning om vem hon var. Hon var inte min kund men jag fick hjälpa till.

Hade inte hon peruk? Kom hon in personligen eller budade hon bara över frillan?
(skratt) Nej, hon kom in själv. Sen satt hon där med peruken medan vi fixade henne. Det var faktiskt lite läskigt första gÃ¥ngen…

Varför då?
Hon hade ju så mycket sår, ärr och skorpor i hela huvudet. På den tiden hade jag inte träffat någon som hade opererat sig. Det förändrades ju med åren (skratt) men just då var det helt nytt för mig. Jag var ju bara 17.

Du är ju ganska snabb med att alltid få hit de mest aktuella kändisarna, hur gör du för att ständigt hålla ditt kundregister uppdaterat?
De hittar faktiskt mig. EMD och Darin har hittat till mig. De som vinner Idol har ju fått ett pris hos mig varje år och sen går det från mun till mun. Om vinnaren klipper sig här så vill gärna 2:an, 3:an och de andra också göra det. Många väljer frisör på rekommendation och mina kunder lämnar alltid salongen nöjda. Jag har många fler som vill klippa sig hos mig än vad jag hinner med faktiskt. Kändisarna köar för att få en tid.

Bobby Oduncu; ´Kändisarna köar för att fÃ¥ en tid’

För att få en tid hos kändisfrisören Bobby Oduncu på Drottninggatan 81 får du räkna med att vara ute i god tid. Närmare bestämt fem veckor. Kön till kändisarnas favoritfrisör är lång, men visst görs det undantag. För finest.se berättar Bobby Oduncu om vilka kändisar som har för vanan att komma in samma dag, vilken bloggerska som tjejer helst vill se ut som idag och naturligtvis pratade vi en del om den egna hårvårdsserien som frisören satt sitt namn på.

2009-11-18, 12:00

Reporter: Alexander Erwik

Hur började ideén med det egna skönhetsmärket?
Iden har funnits i flera år. Jag har fått flera förslag genom åren på att vara ansiktet utåt för några märken. Nu vill jag inte gå in på exakt vilka märken det handlar om men det har varit ganska stora företag. Jag har konsekvent sagt nej till såna erbjudanden för att jag hela tiden velat lansera mitt egna märke. Det är därför jag har väntat. Sen kom jag av en händelse i kontakt med Michael och några kemister för 1,5 år sedan och det var då som allt började på riktigt.

Hur kommer det sig att det tagit så lång tid?
Det tar tid innan man kommer fram till rätt produkt. De senaste 6 månaderna har jag testat kanske 30 produkter. Det tog lång tid innan jag blev riktigt nöjd. Det är ju en frisörprodukt vi siktat på. Min vision har också varit att alla ska ha råd att köpa produkten. Men utan att vi tummar på kvalitén. Jag skulle säga att mina produkter håller en väldigt hög standard mot vad man faktiskt betalar för den. Nu kostar mina produkter 65 kronor men den håller lika hög klass som en produkt som kostar 200 kronor och uppåt.

Er slogan är att man ska fÃ¥ samma resultat som när man gÃ¥r till frisören. Det lÃ¥ter nästan för bra för att vara sant…
Nu krävs det ju såklart lite teknik, att man kan föna och kan styla någorlunda. Produkterna gör inte hela grejen. Men det är därför jag gjorde en turné i samband med lanseringen. Då hade vi med oss Isabella som är ansiktet utåt för produkterna så att vi kunde visa hur man använder produkterna på bästa sätt. Vi var fyra frisörer som visade enkel teknik som alla kan använda sig av hemma. Ibland var det flera hundra personer om dagen som kom förbi. Flera gånger i veckan ger jag också tips på min blogg om hur man bäst sköter sitt hår.

(forts.nästa sida)

Ni valde ju en helt okänd tjej som reklampelare, hade det inte fått större genomslagskraft att låta någon av dina kända väninnor vara reklampelare?
Från början så funderade vi på att använda en känd person, både Peyre och Kenza var på tal. Sen gick jag runt till olika agenturer och hade castings. Så vi funderade på många olika lösningar. Till slut så bestämde jag mig för att jag inte vill att produkten skulle förknippas med ett känt ansikte utan ett ansikte som är helt nytt. Men som ingen skulle glömma. Isabella ser väldigt speciell ut men har sitt utseende till trots aldrig modellat tidigare. Det här är det första modelljobbet hon har men troligtvis inte det sista. Däremot så skapar det en väldigt unik känsla kring produkten. Hon kommer vara mitt ansikte uttåt i flera år framöver.

Du har ju satt ditt namn på det mesta vid det här laget, salongerna, skolan och nu ett eget hårvårdsmärke. Vad blir nästa steg?
En egen doft. För killar och tjejer.

Hur skulle den lukta?
Sex. Nej, nu satte du kaffet i halsen. Skämt åsido, jag tycker själv att jag har väldigt bra smak när det gäller dofter. Jag skulle söka inspiration i de dofter jag själv gillar att använda. Det viktigaste är att man ska känna lukten och vilja ha mer. (skratt)

(forts.nästa sida)

Du har ju klippt många kändisar genom åren, kommer du ihåg den första du klippte?
Den första jag klippte var Hannah Graaf 1998. Innan hon och Magdalena blev kända som systrarna Graaf. Den första jag stylade var Alice Timander. Först hade jag ingen aning om vem hon var. Hon var inte min kund men jag fick hjälpa till.

Hade inte hon peruk? Kom hon in personligen eller budade hon bara över frillan?
(skratt) Nej, hon kom in själv. Sen satt hon där med peruken medan vi fixade henne. Det var faktiskt lite läskigt första gÃ¥ngen…

Varför då?
Hon hade ju så mycket sår, ärr och skorpor i hela huvudet. På den tiden hade jag inte träffat någon som hade opererat sig. Det förändrades ju med åren (skratt) men just då var det helt nytt för mig. Jag var ju bara 17.

Du är ju ganska snabb med att alltid få hit de mest aktuella kändisarna, hur gör du för att ständigt hålla ditt kundregister uppdaterat?
De hittar faktiskt mig. EMD och Darin har hittat till mig. De som vinner Idol har ju fått ett pris hos mig varje år och sen går det från mun till mun. Om vinnaren klipper sig här så vill gärna 2:an, 3:an och de andra också göra det. Många väljer frisör på rekommendation och mina kunder lämnar alltid salongen nöjda. Jag har många fler som vill klippa sig hos mig än vad jag hinner med faktiskt. Kändisarna köar för att få en tid.

(forts.nästa sida)

Hur lång tid tar det att få en tid hos dig?
Ungefär 3- 5 veckor. Jag gör undantag sÃ¥klart, det ska jag inte sticka under stolen med…

Ge ett exempel på en kändis som du kan tänka dig att göra undantag för?
Jag kan säga att Darin ringer samma dag eller dagen innan. Han har aldrig bättre framförhållning än två dagar. Han är inte den enda. Idag kom Erik från EMD, jag hade inga tider men löste det ändå. Det här är ju viktiga kunder för mig så jag brukar alltid fixa det på ett eller annat sätt. Arja Saijonmaa kom alltid in samma dag, det var liksom ingen diskussion (skratt). Hon kunde få hela salongen att stanna upp. En riktig diva. Men det gillar jag, kommer säkert bli likadan (skratt)

Hur vill svenska kändisar se ut idag?
Det är väldigt mycket löshår. Många vill se ut som Rihanna. Jag gjorde Danny Saucedo i en Rihanna-frisyr som han älskade. Nu är det många som kommer in och säger att de vill ha Dannys stil, med rakat på sidorna. Det blir som ringar på vattnet när han visar sig ute. Långt hår går aldrig ur tiden så det är vanligt.

Du klipper mycket bloggtjejer, händer det att det kommer in tjejer och säger att de vill se ut som Kissie eller Blondinbella?
Många vill ha Blondinbellas nuvarande färg. �ven Gynnings bruna färg är efterfrågad och Kenzas. Det är inte så vanligt att tjejer vill ha Kissies färg, det är lite väl kritvitt kanske.

Foto: Pixation

Besök Bobbys blogg!

Reporter: Alexander Erwik
Alias: AlexErwik (M33)

9 tankar om “Senaste intervjun med mig för finest.se

  1. Cecilia says:

    �hhh du är så snygg, synd att du är bög hehe. Varje gång jag ser en bild på dig så tänker jag bara att jag skulle vilja kyssa dig för din läppar O.M.G du verkar vara en bra kyssare!

  2. patrik says:

    Tjaa, tack för kommentaren bobby! aa skulle gått dit ju:(

    men du, såg att man måste vara i god tid, hellst 5 veckor innan, jag ska utomlands den 16 december, tror du de finns nån möjlighet att du har nån tid innan?

    Ska jag ringa och kolla annars?;)

    /P

  3. patrik says:

    Tja igen haha:D blev många kommentarer nu, men jag ville ba säga att jag ringde idag;) och dom sa att du skulle ringa upp sen;)

    Ha d bäst!

    /Patrik

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.